اجمد و اروش نكت

استمع لأقوي النكت

نكت جديدة x نكت جديدة




 


اجمد و اروش نكت على النت كله – أقوي موقع نكت

واحد اهلاوى قاعد فى المدرجات عمال يقول اهـ-ـلى اهـ-ـلى افتكروه تايهه

______________________

اهلاوى راح يشرب عصير الراجل عطالة العصير فى كيسة قالة عطيهولى فى كيسة لية قالة وشك مش وش كاس

________________________

ماوجه الشبه بين النادي الأهـ.ـلي وصف أول أبتدائي؟
كلهم يطلعون بدري

_________________________

أهلاوي حلم أن فريقه جاب الكأس؟؟
سأل مفسر أحلام قال له: أكيد تشجع الاهـ.ـلي بتحلم ببطولة

____________________________


ماهو وجه الشبه بين الأهـ.ـلي وطلاب متوسطة حلبان الليلية ؟
كلهم آخر العام لم ينجح أحد

__________________________


أهلاوي زوجته حـ.ـامل قالوا له تبغي ولد ولا بنـ.ـت
قال ابغى بطوله دوري

___________________________


أخي الاتحادي تبرع بفرحة بطولة دوري واحدة ،
وأمسح بها دمعة محتاج أهلاوي.

 

ليه الاهلوية ما بيصوموش

علشان بيخافوا م الهلال

=====================

ليه الاهلوية مابينزلوش بالليل ؟

علشان بيخافوا م النجم

=====================

ليه الاهلوية ما بيشربوش ميه ؟

علشان لو عطشوا هيقولوا (إنبو)

=====================

ليه مفيش ولا أهلوى انتحر بالنار ؟

علشان لما يولع ف نفسه هيجيب بترول من أسيوط

=====================

أهلاوي اخد من المعصرة
القصب في كيس .. قالوا لية ؟

قاله وجهك مش وجه كااااس

مرة واحد أهلاوى واثق في مراته دخل البيت هو وواحد صاحبه. مراته حضرتلهم العشاء سمع صوت في البلكونه فتح لقى واحد غريب مستخبي في البلكونه. قالو أيه ده أنت مين؟ قالو بصراحه بقى أنا طيار وكنت راكب الطيارة في مهمة حربية والطيارة ولعت ونطيت وقعت عندك هنا في البلكونه. الزوج قاله: طيب يا كابتن حمد الله على السلامة ربنا معاكم. وسابه يمشي. قام صديق الراجل قال أيه ده أنت صدقته كده بسرعة. الزوج قاله أيوه ياعم مأنا لسه ماسك اتنين ضفادع بشرية في البانيو أمبارح شكلها عملية حربية جـ.ـامـ.ـدة قوي

واحد اهلاوى بيقول لخطيبته لما ازمرلك انزلي قالتله هو أنت اشتريت عربية قاللها لا اشتريت زمارة.

واحد أهلاوى راح لواحد بياع تليفزيونات بيسأله عندك تليفزيونات ملونة البياع قال له أيوه راح الاهلوى قايله أدينى واحد أصفر(أسمعلاوى يعنى)

هلاوى ندل يبكي في جنازة سألوه تعرفه ؟ قال: لا بس سمعت ان البكاء يعذب الميت.

ثلاثة أهلاويه الكوره لحست الكورة دماغهم المهم قاعدين في سهرة: الأول: أنا عندي فلوس أشتري بيها رونالدوو. الثاني: وأنا عندي فلوس أشتري بيها كاكا . الثالث: ومين قالكم إني هبعلكوا أصلالالالا

مره عيل اهلاوى لقوه قاعد يعيط فى المدرسه المهم المدرس بيسئله بتعيط ليه يابنى قالهم أصلا ضربت الجرس لقيت واحد من الشرطه وواحد من الحرس

اشترى رجل اهلاوى ثلاث برتقالات، قطع الأولى فوجدها متعفنة فرماها، قطع الثانية فوجدها متعفنة فرماها، فأطفى النور وقطع الثالثة وأكلها

واحد أهلاوى قاعد مع مراته، فقال لها: أنا بحب فيتراك. قالت له: وأنا بحب رامي. قال لها: فيتراك دي مربى. فقالت له: ورامي ده عسل.

واحد أهلاوى فافي وهو نازل من البيت أمه سألته رايح فين؟ فقال لها مش هقولك أنا حر، نزل ووقف تاكسي فالسواق سأله على فين يا باشا؟ قاله يعني أنا مقولتش لأمي هقولك أنت!

اتنين أهلاوى مساطيل الكوره لحست مخهم واحد بيقول للتانى : تصدق ان بوش جاى بكره قاله : و ايه يعنى علىِِ الطلاق الاهـ.ـلى يغلبه

المفتش كرومبو

كنت ماشى انا وسحس رايحين أسكندريه نصيف
سحس(الفريق الابيض بكره يروقنا فى اليوم الاسود)
وسمعنا صوت عالى أوى وناس بتقول ألحقونا
وبتصرخ وبتقول الكأس راح الكاس راح
فطلعت جرى انا وسحس المساعد بتاعى على ستاد المكس
لقينا جوزيه ولعبته عمالين يعيطوا ويقولوا راح راح راح راح
خد كاسى وراح راح راح
وكان فى 3 فرق موجوده هناك فريق الشرطه وفريق حرس الحدود وفريق الهلال السودانى مع انه مش من القاهرة

ولما جيت اسئل فريق الشرطه قال انا مليش دعوه فى الكاس انا مروقهم فى الدورى يمان هاهاهاها
ولما جيت اسئل فريق الحرس لقيته بيرتعش وبيقول انا ماعملتس حاجه وائل جمعه هو اللى انطرد
ولما جيت أسئل الهلال السودانى
قال انا مليش دعوه بالدورى بتاهكوا ده انا كنت بلعب انا وزول اخويا فى أفريقيا وغلبت 3 بس

سحس معرفش مين اللى روق الاهـ.ـلى وطلعه من الكاس بس انا عرفت ياله انت كمان لو عرفت
أتصل عليا فى ستاد المكس وليت جايزه كبيره اوى
ياله ياشباب

اجمد و أروش نكت على الزملكاويه

اجمد و أروش نكت على الزملكاويه

ازاي تعـ.ـرف البواب الزملكاوي ….؟؟؟؟؟ يقوم بتنظيف المصعد في كل دور

واحد زملكاوي عنده ارق ومش عارف ينام…. قال له صحـ.ــبه عندي لك طريقة للنوم

مؤكدة…عد من واحد الى خمس ميه… الزملكاوي مكدبش خبر… وأول ما الدنيا
ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين .. ولما وصـل الى ميه وتسعة
وتسعين …
جاه النوم … قـام غـسـل وشه ورجع للسرير يكمل العد

زملكاوي راح للبقال فقال له عندك الشوكلاتة ام ربع جنية قال لةالبقال نعم
عندى فقال الزملكاوي طيب بكام

رابطة مشجعي الزمـ.ـالك عملوا أتوبيس بالعرض عشان يركبون كلهم قدام

واحد زملكاوى طلع له عفريت فى الفانوس السحرى وقال له شبيك لبيك عبدك بين
ايديك قال انا عايز اشوف المرحوم ابويا العفريت قاله ده طلب صعب اطلب
حاجه تانيه قال له عايزين نفوز على الاهـ.ـلـ.ـى العفريت قاله انت ابوك مات سنة
كام

مره واحد زملكاوى راح إشترى بطيخه .. فطلعت حمرا.. راح مرجعها

مره واحد زملكاوى بيوقف تاكسى بيقوله 6 اكتوبر فقاله لا ستة واحد

مره واحد زملكاوى اشترى ساعه كل ماتيجى الساعه 6 تقول له بيبو بيبو بيبو

مره واحد زملكاوى حـ.ــب يتجوز واحده اهلاويه جابوا المأذون من ايطاليا

واحد زملكاوى متعصب خطب واحدة بيسالها عن عـ.ـيـ.ـد مـ.ـيـ.ـلادها قالت له 6/1 فسخ
الخـ.ـطوبة

اهلاوى اتجوز زملكاوية ستتها …………..

مره واحد زملكاوي شاور لتاكسي قاله رايح ابوالعلا السائق قاله لا : رايح
ابو تريكه

-مرة واحد اهلاوى….وواحد زملكاوى…كانوا الاتنين جيران …سكنين فى بيت
واحد….
الاهلاوى ساكن فى الدور الارضى….والزملكاوى فى الدور التانى…………
فكل اما الزملكاوى ييجى طالع…الاهلاوى يقول مين اللى طالع……
الزملكاوى يقول انا الزملكاوى……يقوله الاهلاوى غلبناكم ستة واحد 6/1
الزملكاوى ييجى نازل…….يقول الاهلاوى مين اللى نازل……
الزملكاوى يقول انا الزملكاوى…..يقوله الاهلاوى غلبناكم ستة واحد6/1
مرة فى مرة فى مرة زهئ الزملكاوى وقال كدة مش هينفع لازم اشوف حل………
راح لاتحاد الكورة………….وحكلهم على الموضوع…المهم عمله
اجتماع…..
واتفقوا …..ان الزملكاوىيسكن ارضى…والاهلاوى يسكن دور تانى…..فأتفقوا
ووافقوا…..
وفى يوم الاهلاوى طالع………قال الزملكاوى مين اللى طالع…
رد الاهلاوىوقال مين اللى بيتكلم……..قاله انا الزملـ.ـكاوى……
قالهه برده غلبناكم ستة واحد…………………..

مره بيسألو سوق التاكسى ايه الفرق بين التاكسى والزمـ.ـالك قال السواق التاكسى
غلبان بيشل 4ركاب اما الزمـ.ـالك بيشيل 6

إية الفرق بين برت بلس والزمـ.ـالك؟؟؟؟؟؟
برت بلس 3*1 لكن الـ.ـزمـ.ـالك 3 في عبدالواحد

اهلاوى دخل على زمـ.ـالكاوى المستشفى لقى انه تعبان خالص قاله معلش ياصحـ.ــبى سته
وتزول

مرة واحد قابل واحد قالة كام بيروح فين …. قالة 6 بيروح ميت عقبة

نكت قصيرة نكت قصيرة

نكت قصيرة

مره ‏واحد ‏كان ‏ماشي ‏علي ‏الطريق ‏بسرعة ‏ومعاه ‏مراته ‏و ‏فجأه ‏شاف ‏في ‏المرايه ‏شرطي ‏عمال ‏يشاور ‏له ‏عشان ‏يوقف ‏العربيه
وجه ‏الشرطي ‏وقاله: ‏أنت ‏سايق ‏فوق 180 ‏كيلو ‏في ‏الساعه ‏والطريق ‏سرعته 80 ‏كيلو ‏في ‏الساعه ‏علشان ‏كده ‏هاعملك ‏مخالفه
الراجل… ‏معلش ‏انا ‏كنت ‏فوق 80 ‏بشويه ‏مش ‏كتير
الزوجه : …… ‏لا ‏انت ‏كنت ‏ماشي ‏علي 180 ‏كيلو
الزوج: …. ‏نظرة ‏حقد ‏وغل ‏لمراته
الشرطي: …. ‏وكمان ‏مخالفه ‏علشان ‏الكشاف ‏الخلفي ‏مكسور
الراجل: …. ‏مكسور ‏ازاي ‏انا ‏ما ‏اعرفش ‏انه ‏مكسور
الزوجه : …. ‏ايوه ‏انت ‏عارف ‏ان ‏الكشاف ‏مكسور ‏من ‏كم ‏اسبوع
الزوج: ….. ‏نظرة ‏حقد ‏وغل ‏لمراته
الشرطي: …. ‏ومخالفه ‏كمان ‏لانك ‏مش ‏رابط ‏حزام ‏الامان
الراجل: ……. ‏ده ‏انا ‏لسه ‏فاكك ‏الحزام ‏دلوقتي ‏لما ‏وقفت
الزوجه : …. ‏لا ‏لا ‏لا ‏ده ‏انت ‏عمرك ‏ما ‏ربطت ‏الحزام
الزوج ‏في ‏غيظ ‏صرخ : …. ‏انتي ‏مابتعرفيش ‏تسكتي ‏ابدا
الشرطي ‏يقول ‏للزوجه : …. ‏هو ‏دايما ‏بيزعقلك ‏كده
الزوجه : …. ‏لا ‏بس ‏لما ‏بيكون ‏سكران
الشرطي : …. ‏سكران ‏؟ !!
الراجل: …. ‏لا ‏ما ‏تصدقهاش
الزوجه: … ‏صدقني ‏احنا ‏لسه ‏لاقيين ‏قزازة ‏خمره ‏في ‏العربية ‏لما ‏سرقناها
الشرطي: …. ‏يعني ‏العربية ‏مسروقه ..‏؟ !!!
الراجل: … ‏سيبك ‏منها ‏الله ‏يهديك ‏وانتي ‏اسكتي ‏ولا ‏عليا ‏الطلاق ‏اطلقك ‏الشرطي : …. ‏هو ‏دايما ‏كده ‏يهددك ‏بالطلاق .. ‏؟؟؟
الزوجة: …. ‏مش ‏لما ‏يتجوزني ‏الأول ‏وبعدين ‏يحلف ‏بالطلاق

 

 

 

 

 

 



 


__________________________________________

 

 

________________________

 

 

 

 

 

مرة اتنين أغبية كانوا ماشيين في الصحراء طلع عليهم اسد راح واحد رمى عليه طوبه وقعد يجرى وبص وراه لقى زميله واقف ما بيجريش قاله ما بتجريش ليه ؟ قاله واجرى ليه هو انا اللى ضربته
———————————————————————
واحد بيقول لامه الراجل ده بيبوس اختى ليه قالت اصله هيتجوزها قالها امال بابا هيتجوز الخدامه امتى
———————————————————————
واحد قال لابنه روح شو ف النتيجة ولو نجحت هدبح لك خروف… لما رجع قاله عملت ايه يا ابنى قاله الخروف اتكتبله عمر

———————————————————————
سألو محـ.ـشـ.ـش مين اهم الشمس
ولا القمر؟؟؟؟؟؟؟
قال طبعا القمر لأنه اذا طلع ينور
لنا الضلمه اما الشمس بتطلع
بالنهار والدنيا منوره اصلا
———————————————————————-
مرة واحد زهقان من نفسه جدا فقرر انه يتمشي علي البحر وهو بيتمشي لقي

زجاجه ففتحها راح طلعله عفريت قاله شوبيك لوبيك تطلب ايه

قاله ابوس ايدك انا خاطب ليا 5 سنين وعاوز اتجوز ومش لاقي شقه عاوز شقه

راح العفريت ضاربه بالقلم وقاله هو لو انا كنت لاقي شقه كنت نمت في
زجاجه يا حمار

———————————————————————
مرة اتنين اغبياء بيلعبوا شطرنج موتوا الملك مشلول
———————————————————————
محـ.ـشـ.ـش عطاه أبوه شريط ديـ.ـني لقاه تاني يوم متحجب
———————————————————————
مدرس هندسة خلف اتنين واستنتج الثالث
———————————————————————
بخيل وهو بيموت قعد يسال علي عياله.. فين محمد؟؟ قال محمد نعم يابا.. وفين محمود؟ رد محمود وهو بيعيط انا هنا يابا.. الاب: ايه ده؟ انتم الاتنين هنا وسايبين نور الصالة والع؟
———————————————————————-
زمان كان جنون البقر
الان انفلونزا الطيور
مستقبلا بواسير السمك
———————————————————————-
عريس مسطول على الآخر في يوم فرحه..بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت لقى العروسة قاعدة، قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد
———————————————————————-
مرة اتنين مساطيل قعد ين بيحششو فا فى واحد منهم لقى جنازة فى الشارع فقال للتانى هو مين الى مات قاله عمك احـ.ـمد قاله الله يرحمه، فى اليوم التانى الناس عملو صوان للناس علشان ييجو يعزو، قاله هو مين الى مات قاله يابنى انا قلت لك عمك احـ.ـمد قاله الله يرحمه، فى اليوم التالت شاف نفس الصوان قاله هو مين الى مات رد عليه التانى قاله انا كل يوم اقولك ده عمك احـ.ـمد راح رد عليه قاله هو مال عمك احـ.ـمد بقاله تلت ايام الدنيا مخبطة معاه كدة ليه

———————————————————————-
مرة واحد محـ.ـشـ.ـش لقي كنز قال: كويس فاضل الخريطة!!

———————————————————————-
اتنين سكرانين بيتفرجو علي نشرة الاخبار فالاول بيقول للتاني هيه النشره طولت اوي كده ليه، التاني قاللو اظاهر انها الحلقه الاخيره

———————————————————————-
واحد محـ.ـشـ.ـش كان حيخبط واحدة بالعربية . قالتله انت ماشفتنيش . قالها أيوه شفتك بس مش فاكر فين؟؟

———————————————————————-
مره اتنين طلبه مساطيل قاعدين يكتبوا ورا الاستاذ فى الحصة وكل ما الاستاذ يمسح السبوره يقطعوا الورقه
———————————————————————-
مرة اتنيين مساطيل راكبين عربيه فواحد بيقول للتاني “حاسب قدامك شجره” فمردش عليه راح مزعق شويه وقال “حااااسب قداااامك شجرة” برضه مردش عليه طراااااخ خبطوا في الشجره فقال الاول “مش قلتلك قدامك شجره” رد عليه وقاله “اعملك ايه مش انت الي سايق”

———————————————————————-
مسطول فكر يعمل برا ءة اختراع، جاب ضفدعة وقالها “اقفزى” فقفزت فقام بقطع أحد أرجلها الأربعة وقال لها “اقفزى” فقفزت فقام بقطع رجل أخرى وقال لها “اقفزى” فقفزت فقام بقطع الرجل الثالثة وقال لها “اقفزى” فقفزت قفزة صغير فقطع الرجل الأخيرة وقال لها “اقفزى” فلم تقفز فقام بكتابة (ملحوظة : عند قطع أرجل الضفدعة الأربعة، تفقد حاسة السمع)

———————————————————————-
اتنين مساطيل اتفقوا انهم يسرقوا العماره اللى قدامهم فالحرامى الاول اقترح انهم يزقوا البيت الى مكان بعيد وفاضى علشان يسرقوا براحتهم فخلعوا ملابسهم وفضلوا يزقوا فى البيت فات من جنبهم واحد حرامى سرق الملابس فواحد منهم بص وراه ملقاش الهدوم قال بس كفايه كده احنا بعدنا اوى
———————————————————————
مأذون مش لاقي شغلانة طلق مراته

———————————————————————-
غبى لقى أتوبيس مكتوب عليه السيدة زينب – قلع الجزمة و ركب
———————————————————————-
واحد صعيدي راح لواحد بياع تيليفزيونات بيسأله عندك تيليفزيونات ملونة البياع قال له ايوه راح الصعيدى قايله ادينى واحد أخضر
———————————————————————-
مسطول بيسأل مسطول الساعه كام؟ قاله معرفش، قاله غريبه أنا عندي معرفش إلا خمسه
———————————————————————-
واحد بيقول لخطيبته لما ازمرلك انزلى قالتله هو انت اشتريت عربيه قاللها لأ اشتريت زماره
———————————————————————-
واحد محـ.ـشـ.ـش راح يخطب واحده ..
ابوها قاله:” انا عليا الشقة..”
رد عليه وقاله :” وانا عليا البنـ.ـات والبيره !”

نكت قصيرة

واحد فكر يعمل تجارب على الضفدعه فقطع الرجل الاولى وقالها نطى قامت الضفدعه نطه فسجل النتايج وقال اثبتت التجارب انه بعد قطع الرجل الاولى للضفدعه انها تستطيع ان تنط وهكذا بالنسبه للرجل التانيه والتالته مع تسجيل نفس النتايج وقطع الرجل الرابعه وقالها نطى مانطتش نطى مش راضيه تنط فسجل النتايج وقال ان التجارب اثبتت انه بعد قطع الرجل الرابعه للضفدعه اناه فقدت حاسة السمع

محـ.ـشـ.ـش يتمشى مع مرتة على ضفاف النيل قال لها شفتى القمر يا قمر قالت شفت النيل يامنيل

دكتور شغل اغـ.ـاني لمجانين رقصوا الا واحد ساله ليش ؟؟ قال اسكت انا المعرس

مرة مسطول اتجوز قام ثاني يوم بقول لأمه الله يخليك خليها تنام عنا كمان اليوم…

فيه واحد اثنين ثلاثه اربعه

محـ.ـشـ.ـش مسكوة الشرطة قالو أخيراٍمسكناك متلبس بالجريمة قال لو يعني تفصخت تتركوني

في وحدة حلمت أن محـ.ـشـ.ـش يلحقها قالت له:أيش فيك تلحقني قال:أنا أدريأأنت اللي حالمه

واحد كسلان لدرجة بعيده ذهب الى الحلاق قال له الحلاق ذقن ولا راس قال ذقن قال له الحلاق اذا ارفع راسك قال له خلاص راس

فيه هنديه ارسلت لأهلها رساله فاظيه ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ …. زعلانه عليهم….

نكته اخذت حكم سجن مؤبد ..ليه؟..علشانها موتت واحد من الضـ.ـحـ.ـك

فيه واحد داخل الملعب ورافع علم أسود ليش ؟؟؟؟؟؟ يشجع الحكم !!!

محـ.ـشـ.ـش صاد سمكه شافها حيه راح غرقها عشان تتوفي

فيه واحد راح لرأس الشارع …… لقاه اصلع

بخيل دخل الحمام وما خرج ليش ؟؟؟ مكتوب على باب الحمام من الداخل إدفع !

الزوج : لماذا المنزل ملىء بالذباب هكذا ؟؟؟ الزوجة : ألم تعلم أننا في شهر العسل !

واحد رجع في كلامه…..خبط اللي وراه

واحد ضاق صدره ..راح أعطاه لأخوه الصغير

واحد مركب سنون تركيبه 0000عطس طاحت سنونه خخخخخ

عجوز كحت طاح لسانها

كان فيه شباب جالسين المهم كل واحد يجيب نكته ويضـ.ـحـ.ـكون الشباب الا واحد ساكت 000000000 تدرون ليش ماشي
على المثل الي يقول من يضـ.ـحـ.ـك اخيرا يضـ.ـحـ.ـك كثيرن هههههه

 نكت قصيرة نكت قصيرة جدا نكت قصيرة وحلوة

نكت جديدة طازه

اجمل النكت X اجمل النكت

مرة واحد مسطول بيلعب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

***************************************

ضابط المرور بيحقق فى حادث… سأل الاول ..
فرد .. يا بية انا اديتة كلاكس .. واديتة انوار وصرخت فية علشان
يبعد ومفيش فايد سأل التانى .
…… فرد … يابية انا اعمل اية ، انا قاعد فى الكشك بتاعى

***************************************

مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده قابله مسطول تانى ….
وقاله: “ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل
وقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبت

***************************************

 




__________________________________________

________________________

جماعة مساطيل بيتفرجوا على الاخبار …. فنشرة الاخبار طولت
الاولانى قال للتانى :هى لية نشرة الاخبار طولت النهارد كدة؟ فراح التانى رد علية
وقال معلش اصل شكلها كدة النهاردة اخر حلقة

***************************************

مرة واحد محـ.ـشـ.ـش اتصل على بيت قال محمد موجود قالوا الرقم غلط قالهم… طيب بتردوا ليه

***************************************

مرة واحد مسطول قال لواحد مسطول تانى هو العمود ده منور قاله معرفش أصلى مش من المنطقة

****************************************

مرة واحد سكران بيوقف تاكسي فسأله: فاضي ياسطة فقال له الأسطة: ايوة فاضي
فقال له السكران طيب ماتيجي تقعد معايا شوية

****************************************

مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين فالتاني ب
يقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين
المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيخ المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل
فراحوا وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحـ.ــب المشكله يقعدوا على جنب
والباقي ده كولوا يروح

اجمل النكت X اجمل النكت

محـ.ـشـ.ـش وقفوه الدوريات قالوا له : “ليش ماربطت الحزام”
قال : “أصلآ مش لابس بنطلون …! ”
******
محـ.ـشـ.ـش جات له بنت قالوا: “وش بتسميها”
قال: “نوره على عمتي هياء.”
******
مدرب يسأل لاعب محـ.ـشـ.ـش : “في كم مر تقدر تلف الملعب”
قال المحـ.ـشـ.ـش: “في زقارتين”
******
واحد معه ارنب يبغى يشوف هو ذكر ولا انثى . …….

سأل محـ.ـشـ.ـش قاله المحـ.ـشـ.ـش: “اتركه اذا هرب فهو ذكر واذا هربت فهي انثى”
******
-اتصل واحد على زوجته وقال لها “انا ربحت مليون دولار جهزي شنطتك بسرعة”
فقالت الزوجة:” طيب احمل معاي ثياب صيف أو شتاء؟”
فرد عليها : “شيلي كل اللي تبين المهم ما ابي تصيرين بالبيت اذا رجعت”
******
محـ.ـشـ.ـش دخل استريو قال: “عندك محمد عبدة”
قال: “ايه”
قال المحـ.ـشـ.ـش: “خله يطلع سيارته مسكرة علي”
******
محـ.ـشـ.ـش جالس قدام ستارة غرفته ليشششش؟- ينتظر المسرحيه تبدأ
******
محـ.ـشـ.ـش سألوه وش أصعب شئ: “قال انك تحدد السكسوكة وانت تاكل لبان”
******
اثنين محـ.ـشـ.ـشين..واحد منهم يبي يسوي حكيم قال للثاني: “قلي من صديقك أقولك من أنت؟؟؟ ”
قال الثاني: “من صديقك؟ ”
ردعليه: “من أنت؟”
******
-محـ.ـشـ.ـش يقول أحسن خمس أشياء بالدنيا ثلاثة:النوم والأكل ..!! !
******
فيه شايب قال لولده: انت ماتستحي على وجهك شف عيالك ماشاءالله عليهم لحاهم طويله ولا يدخنون ويصلون بالمسجد وانت الله لايبلانا حالقن لحيتك وتدخن ولاتصلي بالمسجد ماتستحي على وجهك.. قاله ولده: هذولا عيالي انا اللي مربيهم لكن انا من اللي مربين؟
******
في واحد خكري زوجوه قام الصبح قال لامه : يمه تكفين خليها تنام عندنا بكرة بعد .
******
فيه واحد مجنون بليستيشن:مات ابوه كتب على قبره

game over
******
في واحد داخل الملعب ورافع علم اسود ليش؟؟؟؟؟؟ يشجع الحكم.
******

******
في واحد محمل في البيك أب خروف وغنمة يوم وصلوا الطريق الترابي قام الخروف يدق على الشباك ويقول لا تسرع المدام حامل
******
واحد عصبي وجعه ضرسه راح للدكتور وقال له اقلع كل ضروسي وخله زي الكلب لحاله
******
فيه واحد محـ.ـشـ.ـش …مسكوه الشرطه سالوه ليش عيونك حمر؟قال:ابد شارب شاني وانا منسدح
******
فيه قروي ذبح عياله وهو يقول : عصافير في الجنة ولا حمير في الدنيا
******
فيه بعير (جمل)حاجز خروفين في زاويه و يصيح عليهم من اللي قال ابو براطم
******
فية محـ.ـشـ.ـشين جالسين في خيمة قالوا نبغا كبريت راح واحد منهم قال انا اجيبلكم طلع ودخل مع الباب الثاني قال شباب ماعندكم كبريتة قالو استرح تونا مرسلين واحد بيجي ونعطيكم
******
فيه واحد ضرب عياله؟ ليه ..؟ لقاهم مشغلين المروحة على ثلاثة وهم اثنيين……..
******
في واحد كل يوم يروح البقاله يقولهم عندكم اسكريم بالكوسه طفش البقال منه قاله ايه عندنا قاله يعععععععععععع
******
مدرس علوم يشرح لمحـ.ـشـ.ـشين،يعيش السمك في
الماء..قالوا :يعيش،يعيش،يعيش…
******
-زوج قال لزوجته: أبي كلمة حلوه قالت:طحينية قال أبي كلمة تهزني..قالت: مرجيحة؟؟

اجمل النكت X اجمل النكت

 

مرة واحد زهقان من نفسه جدا فقرر انه يتمشي علي البحر وهو بيتمشي لقي
زجاجه ففتحها راح طلعله عفريت قاله شوبيك لوبيك تطلب ايه
قاله ابوس ايدك انا خاطب ليا 5 سنين وعاوز اتجوز ومش لاقي شقه عاوز شقه
راح العفريت ضاربه بالقلم وقاله هو لو انا كنت لاقي شقه كنت نمت في
الزجاجه السنين دي

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

مرة وحدة بتحكي لحـ.ــبيبها اهلي مسافرين والبيت فاضي
قالها اقرائي قران ومتخافيش
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
اتنين مساطيل راكبين عربية خبطوا واحد فالسائق بيقول للى جنبه انزل شوفه مات ولا لسه قاله السكران التانى تعالى يمين شوية..أيوه.. شمال شوية.. أطلع لقدام… بس كده مات

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

راجل بيقول لمراتة مش قولتلك يا ولية تصحينى الساعة 6 قالتله معلش يحـ.ــبيبى اصلى جيت اصحيك لقيتك نايم .
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
بخيل وهو بيموت قعد يسال علي عياله.. فين محمد؟؟ قال محمد نعم يابا.. وفين محمود؟ رد محمود وهو بيعيط انا هنا يابا.. الاب: ايه ده؟ انتم الاتنين هنا وسايبين نور الصالة والع.
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

راجل يشتكي لصحـ.ــبه يقوله الدنيا دلوقتى مالهاش امان ؟
سأله صحـ.ــبه لييييه ؟
قاله : تسدأ امس رحت لجلبيه ابويه اسرق محفظته لقيت محفظتي فى جيبة

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له خرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 1,00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
زرافة و فيل وأسد وفأر وثعلب وارنب ماشيين في الغابة ، وقعوا كلهم في حفرة إلا الزرافة ،قالولها :جيبي لنا حـ.ــبل. قالتلهم :ما فيش. قالولها :إحنا جعانين عايزين ناكل .قالتلهم: ماعرفش أجيب لكم أكل. قالولها: والعمل؟ قالت لهم: كلوا أضعفكم ….. قام الفأر نط مفزوع وقال لهم : اللي حيقرب من الأسد حيعرف شغله
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

واحد قاعد هو وخطيبتة قاعدة رومانسية ..
قالها تعرفى يعنى اية الحـ.ــب واية الجواز , قالتلة لا ..
قالها: “الحـ.ــب زى النجوم الجميلة اللى فى السماء .
قالتله”طب والجواز؟”
قالها:”دى البلاعة اللى واحنا بنبص على النجوم بنقع فيها..

 

اجمل النكت X اجمل النكت


==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
واحد نشر في إعلانات مبوبة :مطلوب زوجة!!!
تاني يوم جاله 100 جواب فيهم نفس الرد : تاخد بتاعتي؟؟
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
عملوا جائزة مليون جنيه للي عنده 10 عيال.واحد عنده تسعة قال لمراته أنا كنت متجوز عليكى ومعايا ولد أروح أجيبه ونكمل العشرة ونكسب الجايزة.راح ولما رجع ملقاش العيال سأل مراته فين العيال قالتله كل عيل أبوه جه خده.
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
واحد غبي راح يخطب
الأب قاله البنت لسه فى
المدرسة رد عليه الغبي وقاله يعنى أجيلها بالليل.

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
سواق راح يحلق الحلاق بيساله : عايز شعرك ازاى؟؟؟ قاله: فى اى حته على جنب.
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

محـ.ـشـ.ـش جابوه للقاضي قاله لو قلتلى 10 حاجات بتعملها من ساعة ما تصحى لغاية ما تنام وتكون تبدا بحرف الالف حسيبك؟ قاله المسطول: اجيبها واحرقها وافرطها والفها و اولعها واعمرها وامخمخ انسطل اطفيها انام.

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
*******
واحد بخيل راح يزور أمه فى المستشفى شاف على الباب مكتوب ادفع قال: خلاص ابقي ازورها لما تروح البيت.

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب… قدم علي وظيفة عينوه خرامة

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

مرة واحد توأم شاف أخوه قال له: انت فين من الصبح يخرب شكلك أمي
خلتني أستحمى مرتين.

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

مره واحد مستعبط اتجوز وحده مستعبطه… خلفو عيال مستهبله… استعبط الاب وعمل نفسه ميت..استهبلو العيال ودفنوه.

واحدة ماشية في امريكا فواحد عاكسها فقالتلو: ((collect your self azarwise I will collect za street on you , your mother’s soul ))
الترجمة بالعربي : لم نفسك بدل ما ألم الشارع عليك يا روح أمك

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

مدرس انجليزي بيقول لطالب لو عايز تقول لواحد تعالا هنا بالانجليزي حتقولو إيه ؟ قالو حقوله : كام هير ، قالو طب لو عايز تقولو يرجع تاني حتقولو إيه ؟
قالو :
الف من الناحية التانية واقولو : كام هير .

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

حمار وحشي و حمار عادي كانوا بيتسابقوا اول ما بدء السباق الحمار الوحشي جري والعادي متحركشي سالوه مجرتش ليه قالهم و الله ما انا متحرك من مكاني الا لما تجيبولي ترينج زيه

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

مره مدرس بيسأل الطالبه بتعملو ايه لما بتروحو…؟
واحد قال انا بروح اتفرج على التليفزيون وانزل لاحمد بتاع الحشيش…والثانى قاله انا يروح العب كوره واروح لاحمد بتاع الحشيش
والثالث قاله انا بروح اصلى وافرأ قرأن واذاكر… فا المدرس فرح اوى وخده بالحضن وسأله انت اسمك ايه؟ قاله انا احمد بتاع الحشيش

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

و احدة رايحة تشترى بغبغان الراجل قالها دا بغبغان جامد ترفعى رجليه اليمين يقولل اغنية لتامر حسني ترفعى رجليه الشمال يغنى لعمرو دياب قالتله ولو رفعت رجليه الاتنين هيعمل ايه رد الغبغان وقال هقع ياروح امك

==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

مرة واحد سافر لأمريكا ولما رجع اصحـ.ــبه سألوه :ايه ايه الي لفت نظرك هناك,فقال:انا شوفت العجب في امريكا تخيلو العيل الي عندو تلات سنين بيتكلم انجليزي
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==

احد بيقول لصحـ.ــبه: شايف الست اللى واقفة هناك دى؟بتضرب كل يوم جوزها بالجزمةقال له: وعرفت ازاي؟رد: أصلها مراتي
==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==*==&==#==
واحد بلدياتنا واقف بيقلع هدومه فى ميدان التحرير .ولما الناس سألوه بتعمل ايهقالهم اصل الكمسرى قالى عشان اروح شبرا لازم اغير فى التحري

* مرة دكتور تحاليل أمه ماتت قال : تحاليلى يا أمه .
* مرة فار فشار شاف جثة اسد قعد يجر فيها لغاية ما وصلها الغابة المهم الحيوانات كلها قعدت تهتف وتقول عاش الفار ، راح الفار رفس الاسد برجله وهو بيقول انا لما اتعصب ما برحمش .
* واد كسلان جدا شغال في ورشة كل اما المعلم يقول له هات مفك ، يقول له كمان شويه .. بكره .. مش وقته. ، وفى يوم لمبة الورشة اتحرقت ، المعلم قاله ركب اللمبه قال له دي حاجة سهلة قوي، وشاله المعلم على كتفه واستنى دقيقة دقيتين ربع ساعه مافيش حاجة ركبت ، قال له المعلم انت مركبتش اللمبه ليه؟ قال له اللمبه قلاووز وانت اللى مبتلفش يا معلم .
* مرة ثلاثة فشارين راحوا الجبل واحد اعمى و واحد اطرش وواحد اقرع الاعمى قال انا شايف النملة التى فوق الجبل و الاطرش قال انا سامع دبتها والاقرع قال أنا شعرى وقف من كتر الكدب .
* مره اثنين بيفشورو علي بعض الاول بيقول الي الثاني تتصور ماما جابتلنا حله وسعها 10 فدان الثاني قوله ايه يعني انا ماما جابتلنا باميه طولها متر الاول قام قاله بتطبخوها فين دي قله في حله امك .
* مرة اتنين أغبيا عندهم حصانين .. فكانوا عايزين يعلموهم علشان ما يتلغبطوش بينهم .. الاول قطع ودن حصانه وراح قال للتاني، فالتاني قاله الله يخرب بيتك انا بردك عملت كده .. فالاول راح فقع عين حصانه ، و راح قال للتاني, فالتاني قاله الله يخرب بيتك انا بردك عملت كده .. فالاول قاله انت هتصدعنى في دماغي .. خدت انت الحصان الاسود وانا الحصان البيض .
* اتنين حشاشين قاعدين مسطولين فيهم واحد فشار قال لتانى تصدق عارف مين الكان قاعد معايه امبارح قاله مين أبو لهب و أبو جهل فقاله ياراجل دول ماتوا من زمان قاله طيب اسئل ابنى احمد قاله يااحمد قاله نعم يا بابا قاله مين الكان قاعد معايا امبارح قله والله مش فاكر بس العر بيه الكانت واقفه كان مكتوب عليها ملاكى قريش .
* واحد منحوس خبطته عربية ومات فروحه طلعت خبطتها طيارة .
* اتنين حراميه دخلوا بيت واحد منهم دخل البلكونه ، شوية وصحـ.ــب البيت دخل عليه فقالوه انت بتعمل ايه هنا؟ .. قاله انا كنت بحارب اليهود بالطياره و بدمر فيهم ، لحد لما طيارتي عطلت و انا نطيت بالبراشوت و نزلت في بلكونته . ..قاله ايوه كده تعجبنى ، مش التاني اللي قاعدلي في البانيو و بيقول علي نفسه من الضفاضع البشريه!
* مره واحد فشار قوي بيقول لصحـ.ــبه انا كنت ماشى فى الصحره طلع عليا اسد نطيت في البحر،صحـ.ــبه قاله بحر ايه بس اللي فى الصحرا، قال لا انا قلت لقيت ابو الهول اتشعلقت فى رقبته، صحـ.ــبه قاله وايه اللي جاب ابو الهول في الصحرا، فقال وانا ماشي فى الصحرا طلع عليا اسد أكلنى.. ارتحت .
* مرة إتنين مساطيل واحد بيقول التانى هما القدماء بنوا الهرم فى اد ايه .. قاله 50 سنة قاله ياه ليه ؟ قاله اصل كل ما يرصوا حجرين الحكومة تكبس عليهم
* واحد ال للدكتور والنبى انا عايز اتعالج عندك قاله خير يا ابنى قاله كل مبكلم اى حد فى اى موضوع بنسى الكلام الى انا قلته قاله هى الحالة دية بتجيلك كل اد اية قال له حالة ايه .
* صرصار في العنايه المركزه بيسال صرصار جمبه بيقولو بيرسول ..؟ قالو لا فردة شبشب .
* الراديو:والاعب بيشوط بمشط رجله ياه بتيجى في المقص صبي الحلاق:إلحق يا معلم بيلعبوا في العدة .
* واحد غبى حط إيده في جردل فيه مية نار فحس ان صباع من اصابعه ناقصة .. فحط رأسه في الجردل عشان يدور عليه .
* دكتور اسنان كان مصحـ.ــب شله وخلع منها .
* اتنين زهقوا من التأليس عليهم فسافروا الهند.أول مانزلوا من الطائرة لقوا الهنود بينحنوا عشان يحيوهم فواحد منهم سأل الثاني هما بيحترمونا كدة ليه ؟ قال له أصلهم هنا بيعبدوا البقر.
* واحد حانوتي ربنا فتحها عليه و فتح محل فكهاني .. كل يوم في المحل يقعد ينادي :
المووووووز علينا حق !!!
* واحد غبى حط إيده في جردل فيه مية نار فحس ان صباع من اصابعه ناقصة .. فحط رأسه في الجردل عشان يدور عليه .
* واحد سباك راح للدكتور (يكشف):الدكتور ال مراته الحوض مكسور ال له مش المهم الحنفيه شغاله .
* واحد بيسأل الحلاق ايه الراس الوحيده الي ما حلقتش للها قاله راس السنه .
* مره حرامى سرق فرخه وراح يكله على شط النيل فشافه عسكري وقل له مسكتك ياحرامى الفراخ ، والريش جنبك اهو … فقال له الحرامي لا ياشاويش دي نزلت تستحمى وقالت لى خلي باللك من هدومي .
* مرة اتنين في كلية هندسة عايزين يبقوا مهندسين واحد راح المهندسين والتاني مدينة نصر .
* مساطيل قاعدين بيصيدوا جراد، عدّت من فوقيهم هليكوبتر .. واحد منهم قال جت أمهم .. استخبوا استخبوا .
الزوجه لزوجها : ياريتنى جريدة عشان اكون فى ايدك كل يوم الزوج: ياريتك نتيجة اغيرها كل سنة .
* مرة ظابط اتجوز مدرسة خلفوا سلاح التلميذ .
* واحد حـ.ــب يوصل بلده بسرعة ركب القطر وقعد يجرى فيه ,

* مرة واحد بلديتنا نزل في محطة الرمل رجله غرزت .

واحدة قالت لجوزها عايزين ندبح خروف بمناسبة 25 سنة على جوازنا قام قالها و ايه ذنب الخروف فى غلطة ارتكبها حمار

* مره واحد دخل على مراته لاقاها بتخونه مع واحد من أعز اصحـ.ــبه قام قتله..
قالت له غبى بالطريقة ده ح تخسر كل اصحـ.ــبك

* واحد صعيدي الدكتور كشف عليه قاله عندك سرطان في المخ قالو لاحول ولا قوة الا بالله ومنين جالي المخ بس يادكتور

* واحد محـ.ـشـ.ـش مسكتة دورية قالتلوة اركب قال لا شكرا البيت قريب

* مره واحد عدى على واحد صحـ.ــبه بخيل اوى…… لقاه حاطط ايده على عين الشمال وبيبص بالتانيه… بيقوله مال عينك ؟ قالوا م انا شايفك بواحده . اشغل التانيه ليه!

* واحد !!! سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل..كان بيقول لها يا وحشة يا وحشة..قالت له يا سكران قال لها طب انا سكران حفوء بكرة وانتي

* مجانين حط لهم الدكتور أغنيه … قامو يرقصو الا واحد !! قال له الدكتوور ليه مش بترقص قال اصل انا العروسة

* ولد صغير بيقول لـ مامته .. بتضربينى ليه يا ماما .. هو انا بابا

* غبى لقى أتوبيس مكتوب عليه السيدة زينب – قلع الجزمة و ركب

* مره واحد مقاول دماغه صدعت جابلها قرار إزالة

* بلديتنا رجع من السفر لقى الشقة مليانه صراصير.. غير قفل الباب

* ظابط مرور لقى شقته ديقه عملها إتجاه واحد

* حشاش فتح محل كتب عليه نجارة الاقمشة الكهربائية لحلاقة
الاحذية الطازجة

* واحد غبى بيسال واحد صحـ.ــبه:النهارده السبت وللاالحد
قاله:الاتنين
ليه هما ضموهم امتى

المحـ.ـشـ.ـش والجن
محـ.ـشـ.ـش عايز يستأجر بيت ونصحوه لانه فيه جن يخوف
بس ما سمعش كلامهم واستأجره
جا الليل .. قام الجن و قال لزمايله هطلع اخوفه
طلع الجن و قعد جنب المحـ.ـشـ.ـش وقاله ممكن سيجارة ؟
بص له المحـ.ـشـ.ـش وقال إتفضل
نزل الجن عند زمايله وهو متغاظ وقالهم ما خافش ؟؟؟
رجع الجن نتف نفسه وخلى الدم يشرشر من جلده وطلع عند المحـ.ـشـ.ـش وقاله ممكن سيجارة؟
بص له المحـ.ـشـ.ـش وقاله إتفضل
انجن الجن ونزل لزمايله وقالهم المره دى هموته من الخووف ….
قام شال عينيه ولف راسه وكسر ايدة وطلع عند المحـ.ـشـ.ـش وقاله ممكن سيجارة ؟
بص له المحـ.ـشـ.ـش وقاله إتفضل
هنا الجن طلعت فى راسه نخله وطار عقله ونزل تحت وبهدل نفسه بهدلة
وطلع العامود الفقرى وخلى جلده مشرشر وقلب عيونه وطلع عند المحـ.ـشـ.ـش
وقاله : ممكن سيجارة ؟!
بص له المحـ.ـشـ.ـش وقاله :
مش ملاحظ أن التدخين عمال يدمر
فى صحتك..

اجمل النكت X اجمل النكت